200.000 euro om Gent aantrekkelijker te maken

De stad Gent investeert 200.000 euro in een campagne om meer klanten van buiten Gent naar het centrum te lokken. Veel mensen, vooral 40-plussers, denken dat Gent onbereikbaar is en daar wil het stadsbestuur iets aan doen.

Uit marktonderzoek blijkt dat vooral 40-plussers die op 25 tot 40 kilometer van Gent wonen, denken dat de Arteveldestad tegenwoordig onbereikbaar is. Oorzaak daarvan is het circulatieplan en de lage-emissiezone. 

In samenwerking met Puur Gent
Samen met Puur Gent, die de middenstand promoot, wil de stad Gent die mensen graag terug naar Gent halen. Daar heeft het stadsbestuur de komende twee jaar 200.000 euro per jaar voor over. Met een slimme campagne, die te zien zal zijn in het straatbeeld en via verschillende media, moet Gent opnieuw aantrekkelijk worden. Naast de troeven van Gent, worden ook de verschillende manieren om in Gent te geraken belicht.