dinsdag 9 maart
7°C
0 km

Brouwerij Huyghe investeert 9 miljoen euro ondanks omzetverlies

Brouwerij Huyghe, bekend van het bier met het roze olifantje, zit niet stil. Ondanks een omzetverlies van 15% investeerde CEO Alain De Laet dit jaar al 9 miljoen euro in de brouwerij.

Net als vele andere bedrijven lijdt ook de Melse brouwerij Huyghe onder de coronacrisis. Het jaar was nochtans goed start voor de brouwerij. De eerste twee maanden van 2020 was er zelfs een omzetstijging van 17%. Maar eens de lockdown kwam, daalde de omzet. Maar ondanks alles houdt CEO Alain De Laet er de moed in en blijft hij investeren in zijn bedrijf. 

“De coronacrisis doet ons pijn, maar gelukkig hebben we de afgelopen jaren een financiële buffer kunnen opbouwen. Hierdoor hebben we alle personeelsleden aan boord kunnen houden", zegt CEO Alain De Laet.

Verschillende projecten

Dit jaar werd er maar liefst voor 9 miljoen euro geïnvesteerd in verschillende projecten. Zo is Alain De Laet één van de 3 investeerders in de nieuwe brouwerij Haeseveld in Sint-Amandsberg. Met een inbreng van 2 miljoen euro is dit de grootste investering van de brouwerij dit jaar. Daarnaast kwam er ook een huisbrouwerij Sint-Idesblad in Koksijde en werd ook de capaciteit van de vatenlijn uitgebreid van 240 naar 320 vaten per uur. 
Bovendien kocht Alain De Laet voor meer dan 3 miljoen euro aan naburige percelen rond de brouwerij, met het oog op toekomstige uitbreidingen.

"Bovendien zien we dat een aantal markten heropleven. In de VS bijvoorbeeld zitten we momenteel opnieuw op licht positieve cijfers, mede dankzij het feit dat er daar nooit een volledige lockdown is geweest. Ook China doet het goed en toont zelfs een lichte groei", zegt De Laet.

 7 medailles op International Beer Challenge

Ook op de bierwedstrijden blijft de brouwerij scoren. Op de International Beer Challenge haalde brouwerij Huyghe maar liefst 7 medailles binnen. Daarmee is de Melse brouwer één van de grote slokoppen op deze wedstrijd, waaraan brouwerijen uit maar liefst 40 landen deelnamen.