vrijdag 19 april
11°C
111 km

Callcenter Hoge Wal kreeg gisteren 780 (!) oproepen

Het callcenter dat verbonden is aan het vaccinatiecentrum Hoge Wal in Ertvelde (Evergem) kreeg gisteren maar liefst 780 oproepen binnen. Het hoogste aantal tot nu toe. De meeste mensen bellen om een afspraak te bevestigen, andere dan weer om een compliment te geven.

Gemiddeld krijgen de vijf medewerkers van het callcenter dagelijks 360 telefoons binnen. Een pak drukker wordt het op het moment dat de oproepingsbrieven bij de mensen in de bus vallen. Dan verdubbelt het aantal oproepen in het callcenter, met gisteren een piek van 780 oproepen. 

Veel vragen over thuisvaccinatie

De meeste mensen bellen om hun afspraak te bevestigen. Vaak gepaard met de vraag hoe ze daar moeten geraken. Ook over thuisvaccinatie zijn er veel vragen, al kan het callcenter niet beslissen wie in aanmerking komt voor thuisvaccinatie en wie niet. Die mensen worden doorverwezen naar de huisarts.

Complimenten

Opvallend, er zijn ook veel mensen die na hun vaccinatie bellen om een compliment te geven over de werking van het vaccinatiecentrum. Dat zijn volgens de medewerkers van het callcenter de leukste telefoons. Het callcenter, dat bedoeld is voor de inwoners van Assenede, Evergem, Kaprijke en Zelzate, bevindt zich in het administratief centrum van Ertvelde. Je kan het bereiken op het nummer 09/269.76.50.