vrijdag 29 maart
14°C
63 km

Eeklo doet aan Citymarketing

De stad Eeklo gaat inzetten op citymarketing. Ze wil zo de troeven van de stad uitspelen en aantrekkelijker worden voor ondernemers, inwoners en bezoekers. Het stadsbestuur schakelt daarvoor de hulp in van twee gespecialiseerde bureaus. Die beginnen volgende maand al met een online bevraging. Eind dit jaar al moet er dan een frisse wind door Eeklo waaien.

De stad neemt CityD-WES en Supermoon in de arm om haar imago op te poetsen, citymarketing zoals het heet. In de eerste plaats zullen ze focussen op wat goed zit. Eeklo wil haar troeven beter uitspelen. De stad heeft Het Leen, veel scholen, zorgfaciliteiten en een jachthaven. Er zouden meer dan 50 sportclubs zijn. De gewone Eeklonaar krijgt ook inspraak.

Hilde Lampaert (N-VA) - schepen van Imago en Marketing Eeklo: "We gaan inderdaad samenwerken met ambassadeurs, met deskundigen, mensen die Eeklo goed kennen. Vooral ook mensen die positief spreken over Eeklo, want ik denk dat dat heel belangrijk is. Dat we opnieuw fier worden op onze stad".

Nochtans heeft het stadsbestuur pas in januari 2020 het logo en de slogan vernieuwd. Schepen Lampaert zou die graag behouden, maar als het moet, gaan beide op de schop.