vrijdag 29 maart
14°C
67 km

Gent schakelt Bulgaarse influencers in om communicatie rond corona te verspreiden

Nu we weer allemaal strenge maatregelen moeten volgen om het coronavirus terug te dringen, is het belangrijk dat iederéén meedoet. Toch bereikt de communicatie via de klassieke media lang niet alle bevolkingsgroepen. Daarom zet het stadsbestuur in Gent in op doelgroepcommunicatie. Dat doet het onder meer door anderstalige influencers in te zetten.

Anna Shishkova en haar man Anton zijn allebei afkomstig uit Bulgarije. Op vraag van de Stad Gent namen ze een filmpje op, samen met nog enkele andere bekende Bulgaren uit de regio. Daarin roepen ze hun landgenoten op om de coronamaatregelen zo goed mogelijk te volgen. Het filmpje zal verspreid worden onder de Bulgaarse gemeenschap in Gent.

Verschillende initiatieven

Het is maar één van de initiatieven van de Stad Gent om alle bevolkingsgroepen te bereiken, want dat lukt niet altijd met de traditionele communicatie.  Zo werd er eerder bijvoorbeeld ook al een filmpje in Vlaamse gebarentaal gemaakt voor de doven en slechthorenden. Een speciale werkgroep van de Stad en OCMW buigt zich wekelijks over communicatie naar de verschillende doelgroepen in Gent.