Brandweer Merelbeke en NMBS oefenen een treinongeval
Op de terreinen van de NMBS-werkplaats in Melle is gisterenavond een spoorongeval geoefend. De brandweer van Merelbeke simuleerde daar een aanrijding tussen een trein en een auto met een paardentrailer
Aan de oefening nam een veertigtal personen deel. Er werden een aantal uitdagingen getest. Zo zaten in de wagen een aantal personen gekneld en raakte ook het paard in de trailer zogezegd gewond.De oefening gebeurde op initiatief van een treinbestuurder van de NMBS, die zelf ook werkt als vrijwillig brandweerman bij de post Merelbeke. Volgens hem is het belangRIJK om goed voorbereid te zijn op dergelijke ongevallen.
beelden: brandweer zone Centrum
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!