Burgemeester De Clercq sluit Gentse nachtwinkel na vondst van 1.500 illegale vapes
De Gentse burgemeester Mathias De Clercq heeft een nachtwinkel in de Land van Waaslaan voor een maand laten sluiten na de vondst van 1.500 illegale vapes bij een politiecontrole. Dat bevestigt de stad Gent. De sluiting geldt voor de maximaal toegelaten termijn en de zaak werd verzegeld.
Volgens De Clercq vormen illegale vapes een ernstig risico voor de volksgezondheid, onder meer door mogelijk schadelijke stoffen en hun verslavend karakter. Om die reden besliste hij tot een onmiddellijke bestuurlijke maatregel. De politie onderzoekt intussen verder waar de illegale producten vandaan komen.
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!