Dan toch soci­aal woon­blok aan woon­zorg­cen­trum De Liber­teyt in Wondelgem

De stad Gent gaat nu toch een nieuwe sociaal woonblok bouwen in de tuin van woonzorgcentrum De Liberteyt. De eerste plannen zijn al enkele jaren oud en stootten op protest van de bewoners. 

Die vreesden dat al het groen zou verdwijnen. Even was het stil rond het dossier, maar de bouwplannen zijn intussen aangepast. Volgens schepen van Wonen Watteeuw blijft al het groen bewaard. Hij benadrukt dat er meer dan 14 000 Gentse gezinnen wachten op een sociale woning.De nood is dus te hoog om niet te bouwen.

Jeroen Depourcq

jeroen.depourcq@avs.be

Jeroen Depourcq

Zelf nieuws melden?

Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken

Een fout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!