Er is een sociaal akkoord bij Snop Automotive Gent. Op 17 oktober vorig jaar kregen de werknemers daar te horen dat er een intentie was om het bedrijf in Gent te sluiten. Een gevolg van de beslissing bij Audi om niet langer te produceren in België
Snop leverde onderdelen voor Audi en zag die grote opdracht plots wegvallen. De vakbonden en directie gingen vrij snel aan tafel om een akkoord te onderhandelen, en dat is er vorige vrijdag gekomen. Vandaag kregen de werknemers hun individuele berekening van het akkoord en werd er geheim gestemd. 87% van de werknemers stemde voor. De werknemers krijgen naast hun wettelijke opzegvergoeding en sluitingspremie ook een extra budget per dienstjaar, een opleidingsbudget en een vergoeding als hospitalisatieverzekering.
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!