Einde van een tijdperk: Uberdope speelt laatste concert in Gent
De Gentse hiphopgroep Uberdope zet dit najaar definitief een punt achter haar carrière. Na meer dan twintig jaar, vier albums, een EP en talloze concerten kondigt de groep een laatste afscheidsconcert aan onder de titel ‘Uitgespeeld’. Dat vindt plaats op 24 oktober in Club Wintercircus, in samenwerking met Democrazy.
Sinds de oprichting in 2005 groeide Uberdope uit tot een vaste waarde binnen de Belgische hiphopscene. De groep bouwde een trouwe fanbasis uit met energieke liveshows, passages op radio en televisie en opvallende videoclips. Ook richtten ze hun eigen label Fake Records op.
De voorbije dagen hintte de groep via sociale media al naar een nakende aankondiging. Nieuwe muziek komt er niet meer: het afscheidsoptreden wordt hun allerlaatste show. Volgens de band wordt het concert een uitgebreide terugblik op hun volledige repertoire.
Tickets voor ‘Uitgespeeld’ gaan op vrijdag 22 mei in verkoop.
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!