Gent investeert jaarlijks 1 miljoen euro tegen sluikstort aan sociale hoogbouw
De stad Gent investeert de komende zes jaar jaarlijks 1 miljoen euro in een samenwerking met Thuispunt Gent om sluikstort rond sociale woontorens aan te pakken. Met dat budget worden onder meer 14 extra medewerkers en 3 toezichthouders ingezet voor sensibilisering, preventie, opruiming en handhaving.
Daarnaast komen er tijdelijke containerparken tijdens verhuisperiodes, extra begeleiding voor huurders over afvalbeheer en tijdelijke camera’s op probleemlocaties. Huurders die betrapt worden op sluikstorten kunnen een opruimkost van 225 euro aangerekend krijgen.
Met deze maatregelen willen de stad en Thuispunt de netheid en leefbaarheid in sociale woonwijken verbeteren.
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!