Voetbal

KAA Gent roept op tot spor­ti­vi­teit en res­pect na match tegen Ander­lecht: Emo­ties horen erbij, maar er zijn grenzen”

Belgaimage 173404584

De gemoederen raakten na de match nogmaals verhit. (© Belga Image)

KAA Gent heeft gereageerd op de incidenten tijdens de match van afgelopen zondag tegen Anderlecht. Tijdens en na de match waren er opstootjes, duw- en trekpartijen en kreeg Anderlecht-spits Mihajlo Cvetkovic een rode kaart voor een slag naar Gent-verdediger Siebe Van der Heyden. "Emoties horen erbij, maar er zijn grenzen", klinkt het bij KAA Gent. 

Nadat scheidsrechter Nathan Verboomen zondag de match tussen Gent en Anderlecht affloot, ontstond er nogmaals een relletje tussen de spelers van beide clubs. Zowel Gent als Anderlecht strijden nog voor een Europees ticket. De winnaar van afgelopen zondag zou een grote stap zetten richting Europa. Jammer genoeg was het resultaat een match waarin beide teams weinig grote kansen konden creëren en waarin onsportief gedrag vaak de bovenhand haalde.

Oproep tot sportiviteit

"KAA Gent wil voor sportiviteit en respect staan. De taferelen die zich afgelopen zondag afgespeeld hebben op en naast het veld hebben geen plaats in het voetbal. Emoties horen erbij, maar er zijn grenzen", reageert voorzitter-eigenaar Sam Baro. "We moeten beseffen dat we in de voetbalwereld een voorbeeldfunctie hebben, zeker tegenover alle jonge supporters."

"KAA Gent wil mee blijven bouwen aan een positieve voetbalcultuur met respect voor de tegenstander, scheidsrechters, supporters en het spel zelf", deelt de club nog mee op haar website.

Stan Gunst

stan.gunst@avs.be

Stan Gunst

Zelf nieuws melden?

Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken

Een fout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!