Lotus Bakeries en Mondelēz International lanceren chocoladereep met stukjes Biscoff
Vanaf vandaag kan je in de supermarkten van Delhaize een nieuw product kopen: de Côte d’Or L’Original met knapperige stukjes Lotus Biscoff, in melkchocolade én witte chocolade. Het is het resultaat van een unieke samenwerking tussen twee grote voedingsbedrijven: Lotus Bakeries uit Lembeke en Mondelèz International uit Mechelen.
De lancering van de Côte d’Or L’Original met knapperige stukjes Lotus Biscoff, is de Belgische start van de samenwerking tussen de twee bedrijven. Die samenwerking werd in 2024 al aangekondigd.
Aan de ontwikkeling van de nieuwe chocoladereep ging een lange studie vooraf. Maar voor beide bedrijven is het "een match made in heaven, omdat de smaken van de twee producten perfect tot hun recht komen" aldus Tineke De Wispelaere van Mondelēz Benelux.
Samenwerking met dubbele focus
Met deze samenwerking willen beide bedrijven hun groei in de "snackingcategorie" versnellen. Ze zetten samen in op innovatie en willen nog meer Côte d’Or, Cadbury en Milka-producten laten samengaan met de krokante Lotus Biscoffkoekjes. De samenwerking moet er ook voor zorgen dat de Lotus Biscoff nog meer zijn weg kan vinden in India. De distributiekanalen van Mondelēz International kunnen daarbij helpen.
Een belangrijke zet voor Lotus Bakeries. "Deze chocoladetablet met twee smaken is een mooi voorbeeld van wat twee Belgische merken kunnen bereiken als ze hun krachten bundelen.” aldus Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries.
Momenteel is de nieuwe reep alleen in de winkels van Delhaize te koop. Later dit jaar volgen de andere supermarkten.
(beelden Belga Image)
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!