Merel­be­ke-Mel­le vraagt inwo­ners om advies over vei­li­ge schoolomgevingen

De fusiegemeente Merelbeke-Melle lanceert een brede bevraging over de verkeersveiligheid rond scholen. Schooldirecties, ouders en buurtbewoners worden uitgenodigd om ervaringen, bezorgdheden en voorstellen te delen over de huidige situatie in schoolomgevingen.

De gemeente wil te weten komen waar het verkeer vlot verloopt en waar gevaarlijke situaties ontstaan voor kinderen die zich dagelijks te voet, met de fiets, het openbaar vervoer of de wagen verplaatsen. De input van inwoners moet helpen om prioriteiten te bepalen en gerichte maatregelen uit te werken.

Volgens schepen van Mobiliteit Luc Van Huffel kunnen veilige schoolomgevingen enkel gerealiseerd worden door te luisteren naar mensen die er dagelijks passeren of wonen. De gemeente wil op basis van hun feedback stapsgewijs werken aan veiligere en kindvriendelijke buurten.

Input gebruiken voor verbetering 

De resultaten van de bevraging vormen de basis voor verbeteringen die vanaf 2027 gefaseerd zullen worden uitgevoerd. Intussen plant de gemeente dit jaar al eerste acties, met extra zichtbaarheid van schoolomgevingen als prioriteit.

Ouders ontvangen via de scholen een uitnodiging voor de enquête, terwijl buurtbewoners een uitnodiging in de bus krijgen. De bevraging is ook beschikbaar via de website van de gemeente

De redactie

Zelf nieuws melden?

Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken

Een fout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!