Mobiliteit

Nieu­we fiets- en voet­gan­gers­brug over Gentbruggesluis

Afgelopen nacht heeft de Vlaamse Waterweg een nieuwe fiets- en voetgangersbrug geïnstalleerd over de Gentbruggesluis. 

Tot voor kort moesten zwakke weggebruikers het water oversteken op een smal pad op de sluisdeuren zelf. De nieuwe brug is meer dan 4 meter breed. De Vlaamse Waterweg is nog volop bezig met de afwerking, en maandag zal de stad de brug officieel openen. 

Max Verdonck, woordvoerder van De Vlaamse Waterweg: "We gaan nog een aantal triltesten uitvoeren om de stabiliteit te testen. Maar ze wordt ook nog aangesloten op het fietsnetwerk hier. Dus de laatste afwerkingen moeten nog gebeuren. Maar vanaf maandag zijn al die werken klaar."

De redactie

Zelf nieuws melden?

Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken

Een fout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!