Cultuur

SMAK in Gent wordt van­af 2029 Vlaams museum

Tegen 2029 zal het SMAK in Gent niet langer een stedelijk museum zijn, maar wel een Vlaams. 

Het stadsbestuur, de Vlaamse regering en het SMAK hebben daarover een overeenkomst gesloten. Het is de bedoeling dat het SMAK verder uitgroeit tot hét museum voor hedendaagse en actuele kunsten. 

De erkenning tot Vlaams museum zorgt er ook voor dat het Gentse stadsbestuur jaarlijks 3 miljoen euro extra kan investeren in allerlei cultuuractiviteiten in de stad.

De redactie

Zelf nieuws melden?

Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken

Een fout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!