Er is goed nieuws voor WZC De Linde in Ronse. Het Departement Zorg heeft de opnamestop voor het woonzorgcentrum opgeheven. Daardoor mogen er opnieuw bewoners opgenomen worden.
De schorsing liep al sinds begin februari. Er waren volgens het Departement Zorg te weinig garanties over de financiering van een geplande nieuwbouw. Maar eind april keurde de gemeenteraad van Ronse een lening goed voor vzw De Linde. Daardoor kan het nieuwe woonzorgcentrum gebouwd worden.
Intussen blijven investeringen in het huidige gebouw doorgaan. De beslissing moet de onzekerheid bij personeel, bewoners en hun families wegnemen.
Zelf nieuws melden?
Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken
Een fout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!