Zel­za­te hijst Regen­boog­vlag bij start Week van de Diversiteit

01494f19 a03c 4ded 89fe 0a09498b4124

Tijdens een symbolische plechtigheid aan het gemeentehuis van Zelzate werd vanmorgen de regenboogvlag gehesen. Dat naar aanleiding van de start van de diversiteitsweek en de Internationale Dag tegen Holebifobie en Transfobie (IDAHOT) op 17 mei. Met het initiatief wil het gemeentebestuur aandacht vragen voor respect, openheid en inclusie binnen de gemeente.

Aan de hijsing van de vlag namen onder meer burgemeester Brent Meuleman, schepenen Nick Neyt, Chloë Van Weynsberghe en Isabel Dellaert deel, samen met Roger Mortier van de technische dienst en vertegenwoordigers van Holebi Spirit.

Volgens schepen voor inclusie, gelijke kansen en diversiteit Chloë Van Weynsberghe vormt de regenboogvlag een belangrijk symbool van verbondenheid binnen de gemeente. Ze verwees ook naar bijkomende activiteiten tijdens de diversiteitsweek, waaronder een taalcafé en een wandeling. Die moeten ontmoeting en samenhorigheid stimuleren. Daarnaast biedt de bibliotheek thematische bladwijzers aan als blijvende herinnering aan het belang van diversiteit en aanvaarding.

De redactie

Zelf nieuws melden?

Zie of hoor je iets dat voldoende nieuwswaarde heeft om dit te melden aan de redactie van AVS? Stuur het ons zeker door en help zo mee het regionieuws uit Oost-Vlaanderen maken

Een fout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt of een inhoudelijke fout? Laat het ons weten!