woensdag 1 mei
23°C
2 km

Zulte breidt digitale loket uit

In Zulte moet je sinds kort niet meer naar het gemeentehuis om bijvoorbeeld een geboorteakte of een uittreksel van je strafregister te verkrijgen. Heel wat zaken kunnen vanaf nu digitaal aangevraagd worden. De gemeente investeerde in een betere digitale dienstverlening zodat inwoners eenvoudig documenten via hun smartphone of computer thuis kunnen raadplegen. 

Wie in Zulte woont en bepaalde documenten wil opvragen of aangeven bij de gemeente, moet daarvoor niet langer naar het gemeentehuis komen. Vanaf kan je heel wat zaken online regelen via het digitaal loket.

Loth Van Hove - meewerkend diensthoofd Burgerzaken: "En als je daar op klikt dan zie je alle zaken die je daar kan aanvragen. Hier staan de meest gebruikte aanvragen zoals uittreksel strafregister, aangifte adreswijziging naar of binnen de gemeente, bepaalde attesten zoals samenstelling gezin, geboorteakten en nog veel meer. Het is een heel uitgebreid aanbod".

Simon Lagrange (Open Zulte) - burgemeester Zulte: "We hebben geinvesteerd in deze software om het voor onze inwoners eenvoudiger te maken en vlotter hen de weg te laten tot die documenten. Met het loket kan je heel eenvoudig van thuis uit die documenten aanvragen. Die worden automatisch aangemaakt, ondertekend en ook afgeleverd. Men kan zich een verplaatsing naar het gemeentehuis en een afspraak besparen. Dus eigenlijk om onze dienstverlening toegankelijker te maken en het onze inwoners eenvoudiger te maken".

Uiteraard blijven inwoners ook nog altijd welkom in het gemeentehuis. Het digitaal loket zorgt ervoor dat het gemeentepersoneel zich nu met andere zaken kan bezighouden.